Fagus Sylvatica
5 posters
Page 1 of 1
Re: Fagus Sylvatica
Salut Yann,
quel âge a ce hêtre? Depuis combien de temps est-il en ta possesion? Yamadori, pépinière?
Très chouette mouvement d'ensemble en tout cas
Yves
quel âge a ce hêtre? Depuis combien de temps est-il en ta possesion? Yamadori, pépinière?
Très chouette mouvement d'ensemble en tout cas
Yves
Yvoune- Member
Salut Yves,
Ce yamadori doît avoir 5 ans et ça fait 2 ans que je l'ai prélevé.
J'espère qu'il supportera son nouveau rempotage, il faut que je le laisse reprendre tranquillement.
Marrant de trouver un français sur ce forum
Ce yamadori doît avoir 5 ans et ça fait 2 ans que je l'ai prélevé.
J'espère qu'il supportera son nouveau rempotage, il faut que je le laisse reprendre tranquillement.
Marrant de trouver un français sur ce forum
Yann- Member
Belge je suis de Bruxelles
...et, grâce à notre belle forêt de Soignes, submergé de yamadoris de cette espèce...cela donne une forêt cathédrale somptueuse pour les plus vieux (30/40m)...et de très beaux petits gars tortueux par endroits! Je me fais la main dessus, les pauvres...
ps: sorry for writin' in French, let me know if I broke any rule...I would be glad to translate if asked/needed, thanks!
Yves
...et, grâce à notre belle forêt de Soignes, submergé de yamadoris de cette espèce...cela donne une forêt cathédrale somptueuse pour les plus vieux (30/40m)...et de très beaux petits gars tortueux par endroits! Je me fais la main dessus, les pauvres...
ps: sorry for writin' in French, let me know if I broke any rule...I would be glad to translate if asked/needed, thanks!
Yves
Yvoune- Member
Well, only if you want any of us non-French readers to participate.
The slab seem a bit large for that nice little tree.
The slab seem a bit large for that nice little tree.
JimLewis- Member
Of course, I want you in, Jim
Hello Yann,
What's the age of this bleech? How long is it in your possesion? Yamadori, nursery stock?
Nice movement on this anyway
Yves
Belgian I am from Brussels
...and thanks to our beautiful 'Forêt de Soignes', overwhelmed by yamadoris of this species...it looks like a somptuous cathedral-like forest for the old trees (30/40m)...and some really nice looking tortuous little guys in some spots! I used to practise on them, unlucky ones...
Yves
Yvoune wrote:Salut Yann,
Très chouette mouvement d'ensemble en tout cas Wink
Yves
Hello Yann,
What's the age of this bleech? How long is it in your possesion? Yamadori, nursery stock?
Nice movement on this anyway
Yves
Yvoune wrote:Belge je suis de Bruxelles
Yves
Belgian I am from Brussels
...and thanks to our beautiful 'Forêt de Soignes', overwhelmed by yamadoris of this species...it looks like a somptuous cathedral-like forest for the old trees (30/40m)...and some really nice looking tortuous little guys in some spots! I used to practise on them, unlucky ones...
Yves
Yvoune- Member
windswept idea.
I think that is the best route for this. It will look very nice as a Fukinagashi. I don't think that you are too far from that goal. Looks nice.
Regards,
Joe
Regards,
Joe
Joe Hatfield- Member
Similar topics
» Fagus sylvatica - Yamadori
» New beech (Fagus sylvatica) - advice?
» Fat Fagus sylvatica
» Progress Fagus Sylvatica
» INTERNATIONAL BONSAI ACADEMY with Walter Pall - The Plato's Cave Analogy
» New beech (Fagus sylvatica) - advice?