POLICROMA,colori

View previous topic View next topic Go down

POLICROMA,colori

Post  maremmano on Wed Feb 27, 2013 5:00 pm

in questi gironi ho finito il daiza a questa pietra "policroma" (colorata),L.44 cm, P.25 cm, H.12 cm, sono rari i pezzi che trovo così,,ed è sempre un piacere!
intanto vediamo come ho fatto: 1,2 foto,,lo scavo nel legno

3,4 foto, ho abbassato l'altezza del legno,quanto mi basta

5,6 foto, ho fatto i piedini e mi preparo a rifinire il tutto,( piove,io lavoro solo fuori,non ho spazio),,,,,
url=https://servimg.com/image_preview.php?i=29&u=16366794][/url]

7,8 foto, la base è ad asciugare,,,intanto lavo la pietra con un anticalcare per casa,questo fa si che si esltano i colori della pietra sino ad ora non visibili per colpa della spazzola d'acciaio del trapano,

vi interessa? volete vedere i colori della pietra?,,il lavoro finito?,,,,,,

maremmano
Member

Back to top Go down

Re: POLICROMA,colori

Post  sunip on Wed Feb 27, 2013 8:09 pm

Hello Maremano.
Nice to see another impressive stone from you.
It must have been a lot of work that daiza.
Yes please show us the final result.
Sunip Wink

sunip
Member

Back to top Go down

Re: POLICROMA, colori

Post  stonener on Thu Feb 28, 2013 4:11 am

excellente maremano!
daiza y suiseki... cyclops
stonener

Last edited by stonener on Thu Feb 28, 2013 4:13 am; edited 1 time in total (Reason for editing : +)

stonener
Member

Back to top Go down

Post  maremmano on Thu Feb 28, 2013 8:14 pm

OK! DICEVO CHE INTANTO HO LAVATO LA PIETRA,,,,,ECCOLA NEL SUO SPLENDORE,,,APPENA BAGNATA

ED ECCOLA NEL SUO SUIBAN,,,,CHE NE PENSATE?
QUESTA PIETRA SARà PRESENTATA PER LA PRIMA VOLTA IL 9/10 MARZO 2013 A UNA MOSTRA NAZIONALE, A GONZAGA(MN) ITALIA. PER VOI QUESTA ESCLUSIVA!!! ciao, alla prossima(forse la pietra " prima neve" )..

maremmano
Member

Back to top Go down

Post  sunip on Thu Feb 28, 2013 10:01 pm

Hello Maremmano,
Thank you for this exclusive preview of your new stone.
Good luck on the Natinal show 9-10 march, is it in Gonzaga near Modena?
Please show us some pictures of the show.
It could be nice in a suiban with sand, but you need a very big suiban for a stone measuring 44 cm.
The wetted palombino shows amazing multicolor; green blue grey.
Sunip Wink

sunip
Member

Back to top Go down

Re: POLICROMA, colori

Post  stonener on Fri Mar 01, 2013 6:25 am

Maremano! Listo... ThumbsUp
Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
stonener

Last edited by stonener on Fri Mar 01, 2013 6:28 am; edited 1 time in total (Reason for editing : +)

stonener
Member

Back to top Go down

Post  Andre Beaurain on Fri Mar 01, 2013 8:07 am

What?

...but sir, we do not understand you. or is it just me.

Its a lovely stone.

Andre Beaurain
Member

Back to top Go down

Post  fiona on Fri Mar 01, 2013 2:04 pm

I have already asked the poster to post in English. Until he can do so, I'm sure we can make do with google Translator even with all its faults. Whatever the language, I agree with Andre - it is indeed a nice stone IMHO.

my website

fiona
Member

Back to top Go down

Post  maremmano on Fri Mar 01, 2013 2:55 pm

Sunip,grazie,,,una domanda(penso che capisci quello che scrivo),,,, non è gradita la scittura italiana??? non so l'inglese..il traduttore non è buono, però con quello capisco voi,,,e imparo,,.
grazie Stonener.

maremmano
Member

Back to top Go down

Post  sunip on Fri Mar 01, 2013 8:13 pm

Hello Maremmano.
We know the internet translations are not accurate and we will understand and do not mind, if things are a bit beside of the original,
but this is a worldwide forum.
We would appreciate if you would translate the Italian into English like for instance some of our Chinese, Vietnamese, Dutch friends do,
we would really appreciate that and hope it is in some way possible for you.
Everybody loves to see your pictures and would love to read your post as well, so we can learn from you about Palombino
and other magnificent Italian Stones.
Good luck on the show next week.
Sunip Wink

sunip
Member

Back to top Go down

Post  maremmano on Fri Mar 01, 2013 9:01 pm

grazie sunip, è complicato il discorso,,,io uso il tradduttore per capire voi,,,la cosa dovrebbe essere reciproca,,,,perche devo usarlo per scivere?,,,ok! non è per mè,peccato, non ci sarà aggiornamenti di contesto suiseki,dall'italia se non da chi scrive inglese. mi dispiace abbandono!,,,,,,il concetto era che io faccio sacrificio a capirvi,,voi a capire me. eppure su facebook,corea,cina giappone,spagna,,america,etcc...non ci troviamo in difficoltà! la comodità delle cose è fatto della vita,è scelta. ciao.

thanks sunip, is complicated speech,,, I use the tradduttore to understand you,,, it should be reciprocal,,,, why should I use for scivere?,,, ok! not for me, too bad, there will be updates of context suiseki, italy except by those who write English. I'm sorry abandonment!,,,,,, the concept was that I do sacrifice to understand you,, you understand me. but on facebook, korea, china japan, spain, america, etcc ... we are not in trouble! the convenience of things is the fact of life is choice. hello.

maremmano
Member

Back to top Go down

Post  sunip on Sat Mar 02, 2013 9:22 am

maremmano wrote:
thanks sunip, is complicated speech,,, I use the tradduttore to understand you,,, it should be reciprocal,,,, why should I use for scivere?,,, ok! not for me, too bad, there will be updates of context suiseki, italy except by those who write English. I'm sorry abandonment!,,,,,, the concept was that I do sacrifice to understand you,, you understand me. but on facebook, korea, china japan, spain, america, etcc ... we are not in trouble! the convenience of things is the fact of life is choice. hello.

Hello Maremmano,
Thank you for your reaction.
I think this way with the internet translation works for everybody,
please continue with your postings as i am sure will be appreciated very much.
Everybody should be able to post here.
Sunip Wink

sunip
Member

Back to top Go down

Post  HuuHiep on Thu Mar 07, 2013 2:27 am

Hi Maremmano,

Thank you for your sharing.
Beautiful stone and good Daiza. But I don't know why I saw the color of the stone changed from grey color to blue in your photos.

HuuHiep

HuuHiep
Member

Back to top Go down

Post  maremmano on Thu Mar 07, 2013 11:05 am

ciao,HuuHiep ,penso che sia colpa delle foto,,il cambiamento dei colori,,,
continuo quì a farvi vedere le altre policrome,,,come dicevo MOLTO rare, che solo io in italia trovo,,,come si vede i colori, sono di varie intensità di grigii,verdi,marroni,e sono sia mischiati tra loro che ben separati..
queste non sono "palobino",,,sono pietre sedimentarie,(arenaria finissima).

translator:
ciao HuuHiep,I think it's the fault of the photos, the color change,,,
continuous here to show you the other polychrome, as I said VERY rare, only I'm in Italy,,, as you can see the colors are of various intensities grigii, green, brown, and are both mixed together that well separate ...
these are not "palobino",,, are sedimentary rocks (sandstone fine).

maremmano
Member

Back to top Go down

Post  sunip on Thu Mar 07, 2013 11:43 am

Hello Maremmano.
Thank you for clarification, so these are sandstones.
You have Italian stones of great quality in your collection.
Beautiful colors.
Sunip Wink

sunip
Member

Back to top Go down

Post  maremmano on Thu Mar 07, 2013 12:30 pm

in reality, sunip,, are called calcites marly, also the palombino. is marly marl, clay =, so their composition is the same, in my stones else is more a layer of colored sandstone.

maremmano
Member

Back to top Go down

Post  Sponsored content Today at 6:09 am

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top